بررسی درآمد حسابداران در دنیا

حسابداران رسمی در تمامی سنین نسبت به حسابداران غیر رسمی دریافتی بالاتری دارند. حسابداران در ردهء سنی 30الی39 متوسط حقوقشان 50% بالاتر از آنهایی است که با نداشتن گواهی به امور حسابداری رسیدگی می کنند.

در گروه سنی 20الی29 این اعداد به 60% می رسد و پاداششان نیز بیشتر از حسابدارانی خارج از این گروه است. حسابداران بر این باور هستند که گواهی شان آنها را به موقعیت های کاری هدایت می کند و امکان حرکت از یک تجارت به تجارتی دیگر را افزایش می دهد.

کیپ کراموید، مدیرعامل موسسه حیابداران مدیریت که این نظرسنجی را تهیه نموده است، در واکنش به این نتایج افزود: این نتایج پیشنهاد می کند، به بسیاری از افرادی که مدارک را دریافت نموده اند، برای کوشش به توسعه و رشد حسابداری تخصصی، پاداش داده می شود.

این نظرسنجی براساس جامعه آماری 2،500 شرکت کننده در 81 کشور است. بیش از 70% از این شرکت کنندگان ذکر کرده اند که در طول سال گذشته افرایش حقوق داشته اند و 76% اطمینان دارند راههایی دیگر در درآمدشان را در سالی که پیش رو است مشاهده خواهند کرد. پس از پاداش، تعادل میان کار و زندگی فاکتوری ارزمند برای حسابداران مدیریت است. 73% از پاسخ دهندگان در سرار کشور ها تعادل کار – زندگی را دلیل دوم برای رضایت کاری برشمرده اند.

همچنین پیشرفتی هم در خصوص کاهش اختلاف درآمد میان حسابداران مرد و زن دیده شده است. در سال گذشته، اختلاف حقوق در میان حسابداران خانم و آقا 4 تا 8 درصد بوده. 98% از بانوان در گروه سنی 20 الی29 میانگین درآمد آقایان  و 93% از آنها پاداشی معادل مردان دریافت کرده اند.

کراموید در یک بیانیه نوشت: تمامی این ارقام و آمار نشان دهنده پیشرفت در زمینه حسابداری مدیریت تخصصی است. در انتهای هر سال، امید براین می باشد که اختلاف حقوق برای خانم ها و آقایان کمتر و کمتر شود.

INSTITUTE OF MANAGEMENT ACCOUNTANTS / IMA

نوشتهٔ پیشین
درباره اساسنامه جامعه حسابداران رسمی
نوشتهٔ بعدی
جلسه هم اندیشی شرکا و مدیران

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست